Drodzy Uczniowie,

 
przewodniczący Waszych klas dostali ode mnie szczegółowe wytyczne, co należy zrobić w czasie przerwy związanej z zagrożeniem epidemiologicznym. Podany został Wam wykaz ćwiczeń do zrobienia w podręcznikach, a także otrzymaliście sporo dodatkowych zadań z gramatyki i słownictwa. Każdej klasie zostały podane również terminy nadsyłania mi Waszych wypracowań, co proszę zrobić drogą mailową, najlepiej w pliku doc. Proszę pozostawać w kontakcie z samorządami klasowymi, w najbliższych dniach dostaniecie kolejne ćwiczenia i testy. W razie pytań lub wątpliwości, proszę o kontakt. 
 
mgr Kinga Stępień
 
 

 

Drodzy uczniowie, przypominam, że każdy z Was dostał e-maila i hasło do niego. Proszę na niego zaglądać i odczytywać wiadomości przeznaczone dla swojej klasy, oraz starać się pracować w domu zgodnie z zamieszczonymi tam wytycznymi.

mgr Marzena Lewek

 

 

 
Drodzy Uczniowie
Przypominam, że  omawiamy następujące zagadnienia z języka polskiego:
 
W klasie I po gimnazjum
- czytamy twórczość  Jana Kochanowskiego (w szczególności czytamy Treny I – XIX) 
 
W klasie I pp
– czytamy Rozmowę Mistrza Polikarpa ze śmiercią,
– wzorce osobowe Średniowiecza  ( tu: Legenda o św. Aleksym, Pieśń o Rolandzie( frag.), Kwiatki św. Franciszka ( do wyboru  przynajmniej 6 opowieści),  Gall Anonim Kronika polska ( frag.)
 
 
 
 
Zachęcam do przeczytania/ obejrzenia Imienia róży Umberto Eco.
 
W klasie II
- omawialiśmy Kordiana Słowackiego, teraz proszę przeczytać Nie – Boską komedię Krasińskiego oraz  Pana Tadeusza Mickiewicza – z lektur obowiązkowych.
 
W klasie III
- proszę przypomnieć sobie Potop Sienkiewicza, Zbrodnię i karę Dostojewskiego, teraz czytamy Chłopów Reymonta tom I oraz Wesele Wyspiańskiego.
 
W klasie IV
- proszę „szlifować” testy maturalne dostępne na OKE Kraków i stronie Operon, szczegółowe wskazówki zamieściłem na Waszej grupie klasowej. Proszę o przesyłanie do mnie wypracowań maturalnych (zawartych w arkuszach) na adres mailowy.
 
Wszystkich proszę posiłkować się podręcznikiem i portalem  e podręczniki.
 
Polecam też w wolnej chwili:
 
mgr Sławomir Ornatowski
 
 
 
 
Zajęcia dydaktyczno – wychowawcze zostają zawieszone od 12 do 25 marca 2020 r.
 

Uwaga!!!  przerwa w zajęciach nie jest czasem wolnym od nauki.

 

Poświęć ten czas na przeczytanie ulubionej książki, obejrzenie wartościowego filmu, czy spektaklu teatralnego.  Maturzysto, przypomnij sobie wszystkie lektury i teksty literackie zawarte w podstawie programowej. Niezbędne linki do tekstów literackich znajdziesz na naszej stronie ( wirtualne biblioteki), bazę arkuszy maturalnych znajdziesz na CKE, OKE, i w bazie arkuszy Operon – próbne matury

 

Polecane przez MEN platformy, strony i serwisy internetowe:

1.     epodreczniki.pl

2.     Portal wiedzy dla nauczycieli

3.     Strona Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i komisji okręgowych

4.     Podręcznik internetowy „Włącz Polskę!”

5.     Portal lektury.gov.pl

6.     Strona Centrum Nauki Kopernik

7.     Portale edukacyjne IPN: Portal edukacyjny Instytutu Pamięci Narodowej i Serwis IPN Przystanek historia

8.     Strona Krajowego Biura Programu eTwinning

9.     Serwis Ninateka

10.   Serwis Muzykoteka Szkolna

11.   Biblioteka Cyfrowa Polon

12.   Biblioteka Cyfrowa Ośrodka Rozwoju Edukacji

13.   Serwis Telewizji Polskiej

14.   Serwis Polskie Radio Dzieciom

 

 

 

 

 

Od rana jesteśmy uwięzieni przez Posejdona na terenie ośrodka. Dla poprawy humoru grupa z żywienia przygotowała słodkie przekąski. Z upływem czasu słońce z trudem przejrzało się przez chmury i malowało na naszych twarzach uśmiechy szczególnie dla poławiaczy muszli. Dla zaprawy sportowej grupa udała się do pobliskiej rybackiej wioski. A pozostali zaplanowali sobie duchowe i sportowe zajęcia. 

 

 

 

 

W ramach projektu Erasmus + uczniowie naszej szkoły wyjechali na miesięczną praktykę do Grecji, gdzie pojęli pracę na terenie hotelu Delphi Beach w miejscowości Eratini. Oprócz pracy poznają kulturę, historię, kuchnię i przyrodę tego śródziemnomorskiego kraju. Po pracy relaksują się na plaży, nad basenem, na spacerach wzdłuż brzegu Morza i grach towarzyskich.

 

 

 

Do ZSCKR w Bystrej zawitała już wiosna !!!
 
17.02 2020 w ramach spotkań koła Miłośników Ogrodów rozpoczęliśmy  przygotowania do sezonu wiosennego. Pierwszym etapem naszych działań było przygotowanie szklarni pod pierwsze wysiewy rzodkiewki, kopru, jarmużu wysokiego i sałaty....Po wyplewieniu grządek ustawiliśmy przenośne ścieżki z desek, które podzieliły powierzchnię na mniejsze grządki i usprawniły poruszanie się pomiędzy nimi. W ten sposób uzyskaliśmy 8 kwater, w których w dniu 24.02.2020 wysialiśmy pierwsze rośliny...dla wielu uczniów klasy I były to pierwsze doświadczenia z siewem. Uczniowie bardzo zaangażowali się w pracę, nasionka po przysypaniu ziemią i podlaniu zostały przykryte agrowłókniną, która wpłynie na przyśpieszenie wschodów. W najbliższy poniedziałek, tj. 2.03.2020 , w dniu w którym zgodnie z kalendarzem biodynamicznym wypada czas sprzyjający rozwojowi roślin , których plonem ma być kwiat będziemy kontynuować nasze wysiewy...Posiejemy kwiaty takie jak: aster chiński, rudbekia" Cherry Brandy", dalia pomponowa, aster peoniowy i zatrwian w trzech kolorach.
 
Zapraszamy do śledzenia naszych wiosennych zmagań, których efektem będą zdrowe nowalijki i kolorowe kwiaty w naszej szkole :)
 
Koło Miłośników ogrodów, którym opiekuje się p. Edyta Podstołowicz zaprasza wszystkich chętnych do siebie :)
 
Z wiosennymi pozdrowieniami :)
 

 

 

 
Dzisiaj tj. 25.02.2020r. w naszej szkole odbyła się z honorowa zbiórka krwi. Podobnie jak ubiegłym roku liderem i pomysłodawczynią była p. prof. Marzena Lewek. Akcja odbiła się szerokim echem, nie tyko w gronie młodzież szkolnej ale  i wśród nauczycieli.
 
 
 

 

Bystra na podium !Mamy To!
 
Program „Pro-Apes”  WYGRYWA!!!
 
11 lutego 2020 uczennice ZSCKR w Bystrej zdobyły I miejsce w konkursie pod tytułem           „ Integrowana ochrona roślin – wizja młodego pokolenia” organizowanym przez Instytut Ochrony Roślin – Państwowy Instytut Badawczy w Poznaniu . Patronem Honorowym konkursu był Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
W ramach konkursu, którego celem było propagowanie i rozszerzanie wiedzy dotyczącej ochrony roślin w kontekście integrowanej ochrony roślin zespół w składzie: Klaudia Lenek – lider, Justyna Zagórska i Zuzanna Zagórska wybrał temat „Ochrona zapylaczy”. Opiekę merytoryczną nad przygotowaniami do konkursu i ostateczną wersją prezentacji prowadziła pani Edyta Podstołowicz- nauczyciel przedmiotów zawodowych w ZSCKR w Bystrej.
 
Konkurs składał się z dwóch etapów:
 
I etap  polegał na wymyśleniu nowatorskiej, wręcz futurystycznej pracy, napisaniu jej i dołączeniu grafik lub fotografii, przedstawiających przyjęte rozwiązania.
 
II etap polegał na stworzeniu multimedialnej prezentacji opartej na treści i założeniach przedstawionych w części pisemnej.
 
Składanie prac I etapu miało nastąpić do 15 listopada 2019, a ogłoszenie jego wyników odbyło się 15 grudnia 2019. Następnie finał konkursu  został przeprowadzony w ramach 60 Jubileuszowej Sesji Naukowej Instytutu Ochrony Roślin Państwowego Instytutu Badawczego –„ Forum Nauka- Szkoły rolnicze”. W skład Komisji konkursowej wchodziło 17 osób: pracowników naukowych Instytutu Ochrony Roślin w Poznaniu, Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu, przedstawicieli Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Głównego Inspektoratu Ochrony Roślin i Nasiennictwa, Wielkopolskiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego w Poznaniu, Centrum Wsparcia Rzemiosła, Kształcenia Dualnego i zawodowego w Poznaniu, Centrum Doradztwa Rolniczego w Poznaniu oraz głównego Sponsora konkursu Firmy Syngenta – światowego lidera dostarczającego rozwiązania dla rolnictwa, zatrudniającego 28 tysięcy pracowników  w 90 krajach.
Nasz zespół w składzie Klaudia Lenek, Justyna Zagórska i Zuzanna Zagórska rywalizował w grupie 36 zespołów, które złożyły łącznie 65 prac. Prace były oceniane pod względem  przyjętych rozwiązań i pomysłów – 70 % punktacji oraz estetyki i formy przedstawienia prezentacji – 30 % punktacji. Po burzliwych i długich obradach w konkursie o zasięgu ogólnopolskim uczennice ZSCKR w Bystrej zajęły I miejsce, za które nagrodami były laptopy. Towarzyszyły tym zdarzeniom ogromne emocje, zarówno w czasie prezentowania pracy konkursowej jak i ogłaszania wyników, a radości i gratulacjom nie było końca… Brawo !!! Uczennice naszej Szkoły nie tylko zwyciężyły, ale także zdały na „6” egzamin z opanowania tremy i stresu w czasie prezentacji przed tak znamienitą Komisją konkursową oraz koleżankami i kolegami z pozostałych Szkół.
Przedstawiamy relację fotograficzną i prezentację, która okazała się najlepsza w konkursie 
 
„ Integrowana ochrona roślin – Wizja młodego pokolenia”
 
 
 
 

Strona 3 z 61

BYSTRA WEATHER

 
 
 
 

Wiedzę możemy zdobywać od innych, ale mądrości musimy nauczyć się sami.

Adam Mickiewicz