I miejsce w Międzyszkolnym Konkursie Nakrywania Stołów pod nazwą „Stoły wigilijne w polskiej tradycji”

Stół przygotowany przez reprezentanta naszej szkoły Krystiana Przybyłowicza z kl. II Technikum Żywienia i Usług Gastronomicznych pod kierunkiem opiekuna merytorycznego Anny Jasińskiej, okazał się być najpiękniejszym i najlepiej przygotowanym. Jak podkreśliła komisja w uzasadnieniu przyznania naszej szkole I miejsca stół był najlepiej przygotowany pod względem estetycznym, merytorycznym i zgodnym z polską tradycją bożonarodzeniową. Wszystkie ozdoby zostały wykonane własnoręcznie, zachwycały zwłaszcza piernikowe, pachnące ozdoby dołączone do ręcznie wykonanego menu i serwetnika. Komisja zwróciła szczególną uwagę na perfekcyjne nakrywanie stołu zgodne z zasadami sztuki oraz obsługę kelnerską gości  w serwowaniu dań oraz napojów zimnych i gorących.

 

 

 

Z okazji zbliżającego się Bożego Narodzenia uczniowie klasy III, wraz z nauczycielami, w ramach koła florystycznego przygotowali warsztaty florystyczne dla gimnazjalistów z Bystrej.
Wśród bombek, zapachu cynamonu i gałązek świerkowych każdy uczestnik warsztatów wykonał cudowne kompozycje świąteczne.
Miłość do kwiatów i tworzenia dekoracji potrafi być zaraźliwa, w każdym uczestniku udało się odkryć artystyczną duszę i zaszczepić pasję do tworzenia czegoś niepowtarzalnego.

 

 

 

Z okazji zbliżającego się Bożego Narodzenia uczniowie klasy III, wraz z nauczycielami, w ramach koła florystycznego przygotowali warsztaty florystyczne dla gimnazjalistów z Bystrej.
Wśród bombek, zapachu cynamonu i gałązek świerkowych każdy uczestnik warsztatów wykonał cudowne kompozycje świąteczne.
Miłość do kwiatów i tworzenia dekoracji potrafi być zaraźliwa, w każdym uczestniku udało się odkryć artystyczną duszę i zaszczepić pasję do tworzenia czegoś niepowtarzalnego.

 

 

 

Po raz kolejny nasza szkoła bierze udział w ogólnopolskiej akcji "Góra grosza"

 

 

 

Zebranie z rodzicami

12 grudnia 2013 r.  o godzinie  15.00

informacje na temat wyników w nauce i zagrożeń

 

 

 

 

Także i w tym roku do naszej szkoły zawitał św. Mikołaj. Dla wszystkich w swoim przepastnym worku miał słodki prezent.

 

 

 

 

5. grudnia w  naszej szkole odbył się wykład przeprowadzony przez Tomasza Latochę, kierownika Sekcji Informacji i Promocji Agencji Rynku Rolnego w Krakowie dla uczniów klasy I i II Technikum Żywienia i Usług Gastronomicznych  oraz Technikum Architektury Krajobrazu. Uczniowie dowiedzieli się o roli, zadaniach i mechanizmach administrowanych przez Agencję Rynku Rolnego. Dużym zainteresowaniem cieszyły się informacje nt. produktu regionalnego i procedurach  uzyskiwania certyfikatów w Małopolsce. Uczniowie otrzymali materiały informacyjne i słodkie prezenty mikołajowe.

 

 

 

 Młodzież klasy I pod opieką wychowawczyni. p. U.Ciombor zorganizowała wieczór andrzejkowy.  Staropolskim zwyczajem lano wosk przez ogromną dziurkę od klucza pamiętającego jeszcze minioną epokę. Radości było co niemiara. Wieczór zakończono dyskoteką szkolną  na której bawili się wszyscy uczniowie.

 

 

 

 

27 listopada tego roku młodzież z kl. I i II Technikum Żywienia i Usług Gastronomicznych, pod opieką p. mgr Anny Jasińskiej i mgr Magdaleny Tumidajewicz , odbyła staż – wizytę zawodoznawczą w kultowej, krakowskiej restauracji „Wierzynek” i czterogwiazdkowym hotelu „Conrad”.

Uczniowie zapoznali się z historią jednej z najstarszej restauracji w Krakowie, obejrzeli wspaniale sale dla gości:  Pompejską ,Rycerską, Kolumnową i Historyczną. Spotkanie z menadżerem   restauracji przybliżyło młodzieży specyfikę pracy w restauracji,  a Szef kuchni uchylił nieco rąbka tajemnicy  przygotowywania i serwowania oraz pracy zespołu kucharzy i kelnerów „Wierzynka”.

Zostali ugoszczeni tam obiadem podczas którego zapoznali się z etykietą   stołu i profesjonalną obsługą kelnerską. Po wykwintnym obiedzie i wspaniałym deserze, młodzież udała się do hotelu „Conrad”.

Tam zapoznali się z zakresem i rodzajem usług gastronomicznych świadczonych w restauracji hotelowej.  Poznali zasady pracy i obsługi w salach konsumenckich, barach, kawiarniach. Mieli możliwość zapoznania się z zasadami obsługi dotykowej kasy fiskalnej; specyfiką pracy barmana, obsługi baru wraz z pokazem sporządzania drinków, koktajli i różnego rodzaju kawy.

 

Staż – wizyta zawodoznawcza została sfinansowana z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach projektu „Modernizacja Kształcenia Zawodowego w Małopolsce”

 

 

W poniedziałek 25 listopada w centralnej Bibliotece Rolniczej w Warszawie odbyła się konferencja kończąca czteroletni projekt CEKIN, w którym uczestniczyli uczniowie naszej szkoły, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. W wydarzeniu uczestniczyło ok 140 osób zainteresowanych edukacją i podnoszeniem szans na rynku pracy wśród młodzieży na obszarach wiejskich.

Wydarzenie rozpoczął Dyrektor Krajowego Centrum Edukacji Rolniczej w Brwinowie – Pan Wojciech Gregorczyk wraz z Wiceministrem  Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Panem  Tadeuszem Nalewajkiem. Prezentację na temat wykorzystania funduszy unijnych  przez szkoły podlegające Ministerstwu Rolnictwa i Rozwoju Wsi przedstawiła Pani Agnieszka Miszczak-Płuciennik, Naczelniczka Wydziału Finansowania Szkół i Projektów Unijnych. W konferencji uczestniczyli przedstawiciele partnerstwa,  Lokalnych Grup Działania, eksperci ds. rozwoju obszarów wiejskich, a także  organizacji pozarządowych wspierających edukację młodych mieszkańców wsi. Wśród ekspertów zagranicznych wypowiadali się przedstawiciele Latvian Rural Advisory & Training Centre z Łotwy oraz Pan Klaus Schröter z DEULA Hildesheim GmbH z Niemiec. W konferencji udział wzięli nauczyciele oraz młodzież ze szkół rolniczych.

Dr. Jarosław Domalewski z Instytut Rozwoju Wsi i Rolnictwa Rolnictwa PAN zaprezentował wyniki ewaluacji projektu i omówił jego rezultaty. W opinii uczestników i uczestniczek w wyniku projektu wzrosły kompetencje  na których rozwój były ukierunkowany CEKIN. Uczniowie i uczennice szkół rolniczych wydają się oni być w większym stopniu świadomi realiów współczesnego rynku pracy  - od 2010 r. wzrosła liczba udziału uczniów i uczennic przekonanych, że należy być gotowym na elastyczną zmianę miejsca pracy i wykonywanego zawodu, zainteresowanych w przyszłości podjęciem własnej działalności gospodarczej , gotowych do podejmowania nowych wyzwań.. Także w obszarze umiejętności planowania kompetencje uczniów i uczennic wyraźnie wzrosły. Bardzo wyraźny wzrost udziału uczestników i uczestniczek projektu, dostrzegających nowe możliwości wynikające z członkostwa Polski w Unii Europejskiej. Szczegółowy raport końcowy na stronie: cekin.eu


 
Podsumowując,  uczniowie naszej szkoły podczas trwania projektu uczęszczali na zajęcia, które ukierunkowywały młodzież na rozwój zawodowy w dziedzinach nowoczesnej gospodarki, ekologii i odnawialnych źródeł energii, prowadzenia własnej działalności gospodarczej, wykorzystania funduszy unijnych i nowoczesnych technologii, a także aktywności w środowisku lokalnym.

Podczas projektu cekin uczniowie odbyli dwa wyjazdy studyjne,  praktyki wakacyjne w lokalnych przedsiębiorstwach i grupach inicjatyw lokalnych, a także mogli wysłuchać prelekcji ekspertów, którzy chętnie dzielili się wiedzą i doświadczeniem.

 

 

Strona 47 z 61

BYSTRA WEATHER

 
 
 
 

Wiedzę możemy zdobywać od innych, ale mądrości musimy nauczyć się sami.

Adam Mickiewicz